Fitxa d'activitat

Com viuen l’escola els infants de CRAE i com estan vivint la pandèmia

Data
07/05/2021
Hora
10:00
Descripció

Xerrada per conèixer com viuen la pandèmia de la COVID-19 i la seva gestió els infants i adolescents en els centres residencials d’acció educativa per poder millorar les polítiques públiques i les pràctiques en aquest àmbit.

La xerrada anirà a càrrec de les investigadores socials Carme Montserrat i Marta Garcia Molsosa i comptarà amb la presentació de Magdalena Sanz, tècnica de l’Àrea de centres de Barcelona Comarques i Metropolitana de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

En primer lloc, les ponents exposaran la percepció que tenen els infants tutelats sobre el món escolar. Tot seguit, presentaran l’informe “Benestar i valoració de la pandèmia per part dels infants i adolescents en acolliment familiar i residencial”, sobre les valoracions dels infants i adolescents tutelats sobre el confinament. Finalment, oferiran conclusions i obriran un espai de reflexió i debat sobre les conclusions i plantejaran propostes per a la política i la pràctica en aquest àmbit.

L’impacte de la pandèmia de la COVID-19 i les restriccions de mobilitat i contacte social que ha comportat la seva gestió, encara és molt desconegut, sobretot pel que fa als efectes d’aquestes mesures en la població infantil i, en concret, la que es troba dins el sistema de protecció, un col·lectiu vulnerable. Una de les maneres de conèixer l’abast d’aquest impacte és preguntant directament als nois i les noies que viuen en acolliment familiar i residencial.

Més informació i inscripcions:

·         Conferència virtual via Zoom (es facilitarà l’enllaç en el correu de confirmació d’inscripció).

·         Inscripció: Aforament virtual limitat, cal inscripció prèvia emplenant el següent formulari.

·         Organització: DIXIT Vic amb la participació de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

Imprimeix Imprimeix
Comparteix l'article