Fitxa d'activitat

Sexisme acadèmic en la tecnologia

Data
07/07/2016
Hora
16:00
Localització
Espai Francesca Bonnemaison
c/ Sant Pere Més Baix, 7
08003 Barcelona
Descripció

Seminari “Sexisme acadèmic i implicacions ètiques de la infrarepresentació de les dones en la tecnologia”, organitzat pel grup de recerca Gènere i TIC de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3), centre de recerca de la UOC, amb l’objectiu d’explorar els factors que intervenen en la subrepresentació de les dones en l’àmbit STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) i les seves implicacions ètiques.

La desigualtat en l’accés de les dones a les carreres relacionades amb la ciència i la tecnologia i dels homes a les relacionades amb els àmbits de l’educació i la cura segueix sent un repte per a les societats actuals. Diverses formes de sexisme persisteixen en l’àmbit acadèmic, com el fet de considerar les dones menys competents en matemàtiques que els seus homòlegs masculins o els homes menys aptes per als idiomes que les seves contraparts femenines. Aquests estereotips condicionen les decisions acadèmiques i professionals dels adolescents d’ambdós sexes i influeixen en el seu rendiment i en l’autoavaluació que fan de les seves pròpies competències, així com en la importància que donen a diferents opcions sobre el que els agradaria fer en el futur.

Aquest seminari té com a objectiu debatre la complexa combinació de factors individuals i socioculturals que minven el sentit de pertinença de les dones a les STEM i que, per tant, obstaculitzen la seva participació en aquests àmbits. A més de prendre consciència de les implicacions ètiques que té la subrepresentació de les dones en els camps de l’enginyeria i la tecnologia, compartirem estratègies per reduir el sexisme i fomentar l’orientació de les joves a les carreres científiques i tecnològiques.

L’activitat és oberta i es celebrarà en anglès. Les persones interessades s’hi poden inscriure aquí.

Més informació

Imatge: Octavi Planells
Imprimeix Imprimeix
Carregant mapa...
Comparteix l'article