Fitxa d'activitat

Una mirada cap a la sostenibilitat en temps de COVID-19

Data
27/05/2020
Hora
12:00
Descripció

Per avançar-se als possibles efectes de la crisi sanitària i econòmica conseqüència de la COVID-19, empreses i entitats han de començar a redefinir les seves estratègies d’innovació i competitivitat. En aquest webinar, Xavier Amores i Joan Colón parlaran d’algunes d’aquestes estratègies vinculades amb la sostenibilitat i les possibles noves tendències de consum, per tal de que les empreses segueixin sent competitives en el nou context social i econòmic post-COVID-19. L’esdeveniment ha estat organitat per Creacció (Agència d’emprenedoria, Innovació i Coneixement), Consell Empresarial d’Osona, i Beta (Biodiversitat Ecològica, i tecnologia ambiental i alimentària) – Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Programa

12h – Benvinguda, introducció i presentació dels ponents. A càrrec de Sergio Ponsá, director del Centre Tecnològic en Biodiversitat, Ecologia i Tecnologia i Gestió Ambiental i Alimentària (CT BETA) de la UVic-UCC.

12:10h – Innovar en temps post-covid19. A càrrec de Xavier Amores, clúster manager del Catalan Water Partnership (CWP). Enginyer industrial, amb una tesi doctoral i postgrau sobre innovació. És professor d’EADA i de la Universitat de Girona sobre emprenedoria, direcció estratègica i innovació i director del MBA de la Universitat de Girona. Té experiència en consultoria estratègica i administracions públiques i en l’impuls dels clústers i del sector clean-tech.

Innovar segueix essent una prioritat en un moment de grans canvis com l’actual, però la dinàmica competitiva és més incerta i complexa que mai. En aquest escenari molts directius ens interroguem sobre com afrontar amb èxit nous reptes estratègics en temps post-covid19. La sessió tindrà com a element central intentar respondre a la pregunta de com afrontar el procés d’innovar satisfactòriament amb recomanacions pràctiques tant per aquells que tenen una sistemàtica interioritzada, com per aquells que fan els primers passos en innovació.

12:30h – La comunicació basada en la sostenibilitat com a estratègia de posicionament al mercat. A càrrec de Joan Colón, investigador del Centre Tecnològic en Biodiversitat, Ecologia i Tecnologia i Gestió Ambiental i Alimentària (CT BETA) de la UVic-UCC.

En aquesta part de la sessió, s’abordarà la importància actual i futura de la comunicació de la sostenibilitat empresarial i les principals eines que tenim a la nostra disposició (etiquetatge ambiental, estats d’informació no financera, etc.) per fer-ho. També es parlarà de com donar resposta a les expectatives dels nostres clients i consumidors i es reflexionarà sobre com poden canviar les estratègies i prioritats pel que fa a la sostenibilitat corporativa en el marc de la nova realitat que ens espera.

12:50h – Resposta a preguntes

13:05h – Tancament a càrrec de Sergio Ponsá.

Aquesta conferència està 100% subvencionada, les places són limitades i cal inscripció prèvia.

 

Més informació:

Imprimeix Imprimeix
Comparteix l'article