Fitxa d'activitat

Lisa Randall_Converses a La Pedrera

Física i cosmologia a la Pedrera

Data
17/10/2016
Hora
19:00
Localització
Fundació Catalunya La Pedrera
Passeig de Gràcia 92
Barcelona
Descripció

Conversa amb Lisa Randall, catedràtica de Física a la Universitat de Harvard i divulgadora, amb Eduard Salvador, catedràtic d’Astrofísica a la Universitat de Barcelona, dins del cicle Converses a la Pedrera de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Lisa Randall és física teòrica nordamericana experta en física de partícules i cosmologia. Randall fou la primera dona catedràtica al Departament de Física de Princeton i la primera catedràtica en Física Teòrica a Harvard.

És membre de l’Acadèmia Americana de les Arts i les Ciències (2004) i de l’Acadèmia Nacional de Ciències dels EUA (2008) i fellow de la Societat Americana de Física. Ocupa la càtedra Frank B. Baird, Jr. a la Facultat de Física de la Universitat Harvard. La seva recerca està centrada en l’estudi de les partícules i forces fonamentals i ha desenvolupat una llarga llista de models teòrics.

Entre els llibres traduïts al castellà cal destacar Universos ocultos (2011), El descubrimiento del Higgs (2012), Llamando a las puertas del cielo (2013) i, el més recent, La materia oscura y los dinosaurios (2016), tots publicats per Acantilado.

La conversa tindrà lloc a l’auditori de la Pedrera i té un preu de 4 euros. Serà en anglès, però comptará amb traducció simultània. També hi ha disponible interpretació en llengua de signes; per a aquest servei, cal confirmar obligatòriament assistència a l’adreça accessibilitat@fcatalunyalapedrera.com

Venda d’entrades on line per al mateix dia, fins a dues hores abans de l’inici de l’activitat, a través d’aquest enllaç.

Converses a La Pedrera

Les vint-i-quatre sessions celebrades fins avui, amb gran èxit de públic, han fet que les Converses a La Pedrera de Fundació Catalunya-La Pedrera, amb la col·laboració d’Arcàdia, hagin arrelat plenament en l’oferta cultural de la nostra ciutat. Són un punt de referència en el debat intel·lectual i un escenari on es donen a conèixer primeres figures del panorama cultural internacional.

Les Converses creen un espai de diàleg en el qual es va més enllà de l’obra i de les formulacions per les quals es coneixen les personalitats convidades per aprendre a veure i analitzar el present a través de la seva mirada i el seu discurs. La diversitat de disciplines i orígens dels participants fan que les Converses a La Pedrera siguin un mosaic de punts de vista que ens permet crear-nos una opinió més ben fonamentada del món en què vivim.

Més informació i compra d’entrades