Fitxa d'activitat

Museu Darder de Banyoles
Plaça dels Estudis, 2
17007 Banyoles
Descripció

Tercera edició del cicle de conferències d’actualitat arqueològica a les comarques gironines els divendres, a càrrec d’Alfons Díaz i Albert Aulines, organitzada per l’Ajuntament de Banyoles, Consorci de l’Estany, Museus de Banyoles.

L’apassionant món de l’arqueologia ens permet descobrir la dinàmica cultural amb la que les societats humanes, establertes en diversos períodes de la historia, feien front a la seva existència. Sabem que, en l’àmbit de la recerca arqueològica, el cicle investigador es tanca quan els resultats arriben al conjunt de la població civil.

És al voltant d’aquest context de socialització de l’arqueologia en què es mou el Cicle de Conferències d’Actualitat Arqueològica a les Comarques Gironines. Després de les dues primeres edicions (2013 i 2014), en que la seva acceptació per part de la societat civil va ser excel·lent, es tornarà a posar a l’abast d’aquesta les últimes novetats esdevingudes en l’arqueologia gironina.

En aquesta tercera edició, per tant, es continuarà projectant aquest esperit socialitzador amb la valuosa aportació de diversos professionals consolidats en la disciplina, i els extraordinaris estudis realitzats per investigadors novells sobre el patrimoni arqueològic gironí. Un conjunt de resultats que aniran acompanyats d’una posada en escena propera, atractiva i entenedora, i que ens permetran posar-nos al dia sobre què està passant avui i de quina manera s’està posant al descobert la història de les comarques gironines.

10 d’abril.A la recerca de més evidències neandertals a l’Alta Garrotxa: la cova “Bauma d’en Noguer”(Albanyà)“, a càrrec d’Albert Aulines (Prehistoriador de l’Associació Arqueològica de Girona).

17 d’abril.El Pla de l’Estany: territori neandertal“, a càrrec d’Alfons Díaz (Prehistoriador i arqueòleg).

24 d’abril.El salt d’allò concret a allò general: de les destrals de pedra polida a les re-lacions socials del Neolític Mig català“, a càrrec d’Alba Masclans (Doctorant en Prehistòria).

8 de maig.Experimentació a la Draga. Resultats i projecció científica i social“, a càrrec del Dr. Xavier Terradas i Dr. Antoni Palomo.

15 de maig.Paleontologia i paleolític al Pla de l’Estany: un estat de la qüestió“, a càrrec d’Isaac Rufí (Historiador i arqueòleg).

22 de maig.Les diferents ocupacions urbanes del complex arqueològic d’època ibèrica del mas Castellar de Pontós (segles V-III aC)”, a càrrec de la Dra. Enriqueta Pons.

29 de maig.La religió ibèrica en el territori de la Indigècia. Estat de la qüestió“, a càrrec de Marc Prat (Historiador i arqueòleg).

5 de juny.Novetats arqueològiques al conjunt d’Empúries“, a càrrec de Marta Santos (Directora MAC Empúries) i Dr. Joaquim Tremoleda.

12 de juny.Luxe i confort a l’època romana: el balneum de la vil·la de Vilauba“, a càrrec del Dr. Pere Castanyer i Andrea Ferrer (Historiadora i arqueòloga).

Més informació